چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۱

چگونه می توانید با هرکسی در هر شرایطی صحبت کنید؟

چگونه می توانید با هرکسی در هر شرایطی صحبت کنید؟

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۱

کتاب «چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید» نوشته اما سارجنت و تیم فرون می باشد که تیم فرون نویسنده، سخنران، مدرس دوره های ان ال پی و هیپنوتیزم درمانی است.

و اما سارجنت نیز نویسنده، روانشناس و در حوزه ان ال پی درمانی مشغول فعالیت است و همچنین نویسنده کتاب پر فروش «والدین باهوش» نیز می باشد.

کتاب «چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید» را دکتر محمدرضا کرامتی به زبان فارسی ترجمه کرده و در انتشارات شبگیر به چاپ رسیده است.

این کتاب دارای ۸ فصل است:

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” radius=”10″ border=”#0066bf”]

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۱

[/box]

 

فصل اول: راز گفتگوی توأم با اعتماد به نفس

در این فصل به موضوعاتی از قبیل:

  • موانع گفتگوی توأم با اعتماد به نفس
  • راهی به سوی اعتماد به نفس اجتماعی
  • قدرت باورها
  • چگونه اعتماد به نفس داشته باشید.
  • و قوانین شروع و ادامه صحبت، می پردازد.

در ابتدای این فصل، نویسندگان به تصورات اشتباهی که برخی از افراد از خود دارند می پردازند که همین امر مانع شروع گفتگوی آنها با دیگران می شود و پس از آن به قسمت باورها می پردازند و اینکه اگر باورهایمان را در مورد خودمان، شرایط و دیگران تغییر دهیم گفتگوی خوبی خواهیم داشت.

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” radius=”10″ border=”#0066bf”]

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۱

[/box]

 

فصل دوم: خودتان مهم هستید

موضوعاتی که در این فصل می خوانیم عبارت است از:

  • چگونه فکر کنیم تا قدرت باور را به چنگ آوریم.
  • حالت و رفتار
  • بدانم که چه می خواهیم.
  • داشته های خود را در ذهن تکرار کنیم.
  • نکته های کلیدی برای از بین بردن اضطراب

در این فصل تیم و اِما به این می پردازند که در ذهن ما و دیگران چه می گذرد تا بتوانیم آن اطلاعات را پردازش کنیم تا دنیای درونی مان را بسازیم و در نتیجه ساختن دنیای درونی مان، دنیای بیرونمان نیز تأثیرات چشمگیری داشته باشد.

«زمانی که بدانید چگونه افکار و تجربیات درونی خود را خلق می کنید، می توانید آنها را به دلخواه تغییر دهید»

بعد از آن به این می پردازد که افکار درونی ما روی حالت و رفتار ما تأثیر بسزایی دارد و در پایان راهکار سه مرحله ای برای از بین بردن اضطراب را به ما معرفی می کند که:

  • تصویری از روند خوب آن موقعیت در نظر بگیریم.
  • افکار منفی را از خودمان دور کنیم.
  • اعتماد به نفس مان را نشان دهیم.

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” radius=”10″ border=”#0066bf”]

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۱

[/box]

 

فصل سوم: اصول اولیه گفتگو

یکی از کاربردی ترین قسمت های این کتاب در این فصل رقم می خورد، بخش های مختلف این فصل عبارت است از:

  • مهم ترین اصل
  • راز جلب توجه
  • نقطه شروع
  • چه کسی هستید؟
  • شغل تان چیست؟
  • گوش دادن را ادامه دهید.
  • سؤال کردن را ادامه دهید.
  • گفتگو را ادامه دهید.
  • کیف چشمگیر
  • پیش بردن کدام کوتاه بسوی صحبت طولانی
  • وقتی حرفی برای گفتن نداریم.
  • نشانه آنها حرفی برای گفتن ندارید.

بخش های مختلفی که عنوان شد کاملاً گویاست و نیازی به توضیح ندارد اما می خواهم جمله ای را از بخش «گوش دادن را ادامه دهید» را نقل کنم تا به اهمیت این موضوع بیشتر پی ببریم.

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#00ff1e” radius=”10″ border=”#0066bf”]

برای چینی ها گوش دادن یعنی توجه کامل به فرد مقابل؛ یعنی فرد مقابل مرکز دنیای ما می شود و کاملاً بر آن تمرکز می کنیم و از چیزهای دیگر صرف نظر می کنیم!

[/box]

 

برای چینی ها گوش دادن یعنی توجه کامل به فرد مقابل؛ یعنی با همه اجزای وجودمان گوش دهیم؛ یعنی فرد مقابل مرکز دنیای ما می شود و کاملاً بر آن تمرکز می کنیم و از چیزهای دیگر صرف نظر می کنیم و این کار راحتی نیست!

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” radius=”10″ border=”#0066bf”]

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۱

[/box]

 

فصل چهارم: چگونه می توان با دیگران ارتباط دوستانه برقرار کرد؟

  • شما خیلی شبیه من هستی
  • برنامه ریزی برای ارتباط دوستانه
  • آموختن فوت و فن ها
  • تطبیق
  • طرز ایستادن
  • حرکت، حالات بدن و صورت
  • تُن صدا و نحوه صحبت
  • بصری، سمعی و حرکتی
  • امتداد و رهبری

تیم و اِما در ابتدای این بخش به طلایی ترین قسمت یک ارتباط یعنی لحظات اولیه آن پرداخته اند و اینکه در این لحظات طلایی سعی کنیم اولین فرصت مان را برای ایجاد بهترین تأثیر از دست ندهیم.

و پس از آن ویژگی هایی که در این لحظه طلایی حائز اهمیت است را بررسی کرده اند و به تحقیق جناب آقای آلبرت محرابیان استناد کرده اند که در ارتباطات خصوصاً لحظات اولیه این ۳ موضوع اهمیت فراوانی دارد:

کلامی: ۷ درصد شامل لغات و دایره واژگانی که استفاده می کنیم.

آوایی: ۳۸ درصد نحوه بیان، سرعت، تُن صدا و …

بصری: ۵۵ درصد زبان بدن، حالات و رفتار و …

پس از آن به مهارت تطبیق می پردازند که اولین عنصر این مهارت، داشتن توجه کافی است اما منظور از تطبیق، هم راستا کردن خودمان با مخاطب است که شامل:

  • طرز ایستادن
  • حرکت و حالات
  • تُن صدا
  • زیان
  • تنفس

می شود و لازم است که ما ابتدا مخاطبمان را بررسی کنیم و مثلاً اگر نشسته است، ما نیز کنارش بنشینیم یا اگر با صدایی پر انرژی صحبت می کند، ما نیز خودمان را مطابق با او پر انرژی نشان دهیم. خلاصه اینکه حالت و رفتار مخاطب را در ابتدای صحبت به خود می گیریم و همان طور ادامه می دهیم مگر اینکه جایی لازم باشد که آن وضعیت را تغییر دهیم مثل اینکه اگر کم انرژی است در ابتدا علت را جویا می شویم و اگر لازم دیدیم وضعیت خود و فرد مقابلمان را تغییر می دهیم.

 ادامه ی معرفی این کتاب در پست بعدی... 

درصد خوانش متن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد نمایید.
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد