0

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۲

دسته بندی ها : آخرین مطالب, معرفی کتاب ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ کامران گنجی

چگونه می توانید با هرکسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ - 2 چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ - ۲ چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۲                                                                                         2

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۲

 

در ادامه مقاله قبلی با عنوان چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۲ به فصل پنجم تا هشتم این کتاب می پردازیم:

فصل پنجم: چگونه می توانید با هر کسی در محل کار صحبت کنید؟

در این بخش تیم و اِما فضای گفتگو را به سمت صحبت های اداری و کاری می برند که چگونه با مدیر و همکارانمان صحبت کنیم یا درخواستی از آنها داشته باشیم. بخش های مختلف این فصل عبارت است از:

  • چگونه با رئیس تان صحبت کنید.
  • درک رئیس تان
  • در تماس مداوم باشید.
  • کاری کنید که رئیس تان بله بگوید.
  • جگونه تیم تان را درک کنید.
  • چگونه با تیم خود صحبت کنید.
  • چگونه صحبت کنید که دیگران به حرف های شما گوش دهند.
  • چگونه در کمتر از یک دقیقه توجه شنوندگان را به خود جلب کنید.
  • چگونه به سؤالات پاسخ دهید.
  • چگونه از شبکه های دوست یابی استفاده کنید.
  • نقطه شروع
  • آمادگی
  • مشارکت
  • پیگیری

در ابتدا نویسندگان این کتاب به این موضوع مهم می پردازند که ما با افراد مختلفی رو به رو هستیم که برخی از آنها عاشق کارشان هستند و برخی نیز اصلاً به کارشان علاقه ندارند و دلیل عدم علاقه دسته دوم اغلب شغلشان نیست، بلکه روابط با همکاران یا رئیس شان است و با توجه به اینکه  عمرمان را در محل کار می گذرانیم، سپس لازم است که نحوه صحبت کردن با اعتماد به نفس را در محل کار یاد بگیریم.

پس از آن به این قسمت می پردازند که رئیس تان دوست دارد چگونه با او صحبت شود؟ در این قسمت از کتاب به اهمیت درک رئیس در محل کار می پردازد و راهبردهایی برای نمونه در اختیار خواننده قرار می دهد؛ به طور مثال:

  • رئیس تان رسمی و جدی رفتار می کند یا غیررسمی
  • آیا صحبت دیگران را قطع می کند یا اجازه می دهد دیگران صحبت کنند؟
  • بیشتر حرف می زند یا سؤال می کند؟
  • تصمیم های فوری می گیرد یا در تصمیم گیری تأمل می کند؟
  • تمرکز رئیس تان روی کار است یا مردم؟
  • تمرکز رئیس تان روی حقایق است یا احساسات
  • تمرکز رئیس تان روی جزئیات است یا تصویر کلی
  • و …

پس از مطرح کردن این سؤالات مخاطب را در این حوزه وارد می کند که اگر رئیس تان هر کدام از قسمت های سؤال (قسمت اول و دوم) را ترجیح می دهد، چگونه باید با او صحبت شود.

 

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” radius=”10″ border=”#0066bf”]

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۲

[/box]

فصل ششم: چگونه در شرایط سخت با دیگران صحبت کنید؟

حتی اگر فردی باشید که دارای اعتماد به نفس بالا هستید، ممکن است که گاهی اوقات هنگام برقراری ارتباط، وارد شرایط سخت شوید. برخی از این شرایط عبارت است از:

  • عصبانی
  • مضطرب
  • منتقد
  • آمرانه
  • رویارویی با افراد خجالتی و ناراحت
  • و …

در اینجا قسمت رویارویی با افراد خجالتی و ناراحت را به دلیل مشترک بودن آن با موضوع این سایت باز می کنیم. 

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#59ea00″ radius=”10″ border=”#00961b”]البته خجالتی بودن کسی، دلیل بر آن نمی شود که آن شخص چیزی برای عرضه ندارد.[/box]

 

افراد خجالتی عموماً برخی از رفتارهای زیر را از خود نشان می دهند:

  • حالت بدن، حرکت و تماس چشمی
  • تماس چشمی غیرمستقیم
  • حالت بدنی تقریباً نامطمئن
  • سر به سمت دیگر و خیره به دوردست ها
  • صدا
  • صدای آرام
  • تنفس کم عمق
  • کلمات
  • مکث و توقف در صحبت
  • سؤال پرسیدن در حد خیلی محدود و کم

کلید موفقیت شما این است که نشانه های فردی را ببینید و به سمت و سوی آنها حرکت کنید و این کار را از طریق هماهنگی و تنظیم سرعت خود با آنها پی بگیرید. پس شما نیازمند آن هستید که:

  • تماس های مستقیم چشمی کمتر و کوتاه تری داشته باشید.
  • تن صدای خود را پایین آورده و ملایم تر صحبت کنید.
  • بیشتر مکث کنید.
  • در کنار و گوشه آنها قرار بگیرید نه درست روبروی آنها
  • بیشتر از حد معمول به دوردست ها نگاه کنید.
  • سؤالاتی بپرسید که نشانگر علاقه و توجه شما نسبت به آنهاست.
  • درباره افرادی صحبت کنید که هر دوی شما می شناسید.
  • حرف آنها را تأیید کرده و عکس العمل و علاقه نشان دهید.
  • شنونده فعالی باشید و از این کلمات و علائم استفاده کنید: «آهان، درسته و …» از این طریق می توانید آنها را به ادامه دادن تشویق کنید.
  • به این واقعیت اذعان داشته باشید که از بودن با آنها لذت می برید.
  • اعتراف کنید که شما هم با آدم های جدید، چندان احساس راحتی نمی کنید.
  • به آنها فرصت بدهید تا با خیال راحت به سؤالات شما پاسخ بدهند. سعی نکنید هر جور شده سکوت را پر کنید.

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” radius=”10″ border=”#0066bf”]

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۲

[/box]

 

فصل هفتم: کی سکوت کنید؟

همانطور که از عنوان این فصل مشخص است، موضوعی که در این قسمت نویسندگان این کتاب به آن می پردازند، زمانی است که می بایست به گفتگو خاتمه دهیم و سکوت کنیم.

جمله زیبایی که نویسندگان این کتاب در موضوع ارزشمندی پیدا کردن زمان مناسب سکوت می گویند این است که:

اگر بتوانیم در زمان مناسب دهانمان را بسته نگه داریم، صاحب ثروت بزرگی می شویم.

بخش های مختلف این فصل عبارت است از:

  • اصلاً چرا این کار را می کنند؟
  • آنهایی که عصبی هستند و نمی توانند آرام بگیرند.
  • آنهایی که مدام حرف های خود را تکرار می کنند.
  • آنهایی که طاقت سکوت را ندارند و به هر نحوی می خواهند آن را پر کنند.
  • آنهایی که می خواهند با حرف زدن کمک کنند، درست زمانی که سکوت بهترین راه کمک است.

در ابتدای این فصل با دلایل اینکه چرا بعضی از افراد جایی که باید سکوت کنند، مدام حرف می زنند را می خوانیم که دقیقاً همان دلایلی است که در بخش های مختلف این فصل به آنها می پردازیم.

در اینجا صرفاً به شناخت «آنهایی که طاقت سکوت را ندارند و به نحوی می خواهند آن را پر کنند» می پردازیم و توصیه هایی که نویسندگان برای این گروه از افراد را دارند، می آوریم:

این گونه اشخاص در واقع «سکوت پُرکن»ها هستند.

با «سکوت» کنار بیاییم و احساس را حس کنیم. البته نه به این معنا که نیم ساعت در سکوت کامل با دیگران بایستید و حرف نزنید. بلکه تنها چند لحظه سکوت در یک مکالمه امری کاملاً طبیعی است، درست مثل نفس کشیدن.

بنابراین وقتی سکوت می کنید:

  • یادتان باشد وظیفه شما نیست آن سکوت را بشکنید، دیگران نیز باید نقشی بر عهده داشته باشند.
  • شاید اصلاً به این معنا باشد که مکالمه به پایان خود رسیده و وقت آن است که بحث را عوض کنیم یا به کارهای دیگر برسیم.
  • وقتی را بگذارید تا مکالمه ای تازه را آغاز کنید.
  • برای شروع مکالمه تازه ببینید طرف مقابل شما چه دوست دارد و موضوعی را انتخاب کنید که زمینه مورد علاقه هر دوی شماست.
  • اگر با کسانی هستید که چندان با آنها آشنا نیستید، همیشه می توانید از سکوت به عنوان فرصتی استفاده کنید تا به گروه دیگری ملحق شوید.

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” radius=”10″ border=”#0066bf”]

چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ – ۲

[/box]

 

فصل هشتم: چگونه صحبت کنید که بدرخشید؟

گاهی برایمان پیش آمده است که در بعضی موقعیت ها احساس می کنیم که لازم است نسبت به دیگران تمایز داشته باشیم و در بین بقیه افراد بدرخشیم چرا که ممکن است آن موقعیت مسیر زندگی مان را تغییر دهد. مثلاً:

  • مصاحبه های شغلی
  • قرارهای عاشقانه
  • ملاقات با یک مشتری بسیار مهم
  • آغاز یک تجارت با ارزش
  • دیدار با خانواده همسر آینده تان
  • و …

اما بخش های مختلف این فصل عبارت است از:

  • قدرت شما
  • قدرت بدن شما
  • قدرت تطبیق
  • قدرت کلام
  • قدرت نهان در «ما»
  • قدرت گوش دادن و پرسیدن
  • قدرت اعتماد به نفس

متن زیر سرفصل هایی از آنچه که می بایست در قدرت بدن رعایت کنیم:

  • لباس مناسب با موقعیت بپوشید.
  • خود را مرتب کنید.
  • تمیز باشید.
  • با اطمینان و هدفمند قدم بردارید.
  • هنگام احوال پرسی لبخند بزنید.
  • بسیار ملایم و آرام به دیگران دست بدهید.
  • واضح صحبت کنید.
  • به چشم های طرف مقابل نگاه کنید.
  • وقتی دیگران در حال صحبت هستند، صاف بایستید.
  • حالت بی قراری و اضطراب را از خود دور کنید.
  • با دقت به حرف های دیگران گوش دهید.

 

خرید کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟

برای خرید این کتاب، می‌توانید از لینک زیر از وبسایت پایگاه جامع اطلاعات کتاب ایران با عنوان آدینه بوک تهیه کنید. (البته تمامی مسئولیت‌های آن به پای آن پایگاه است و ما فقط آن وبسایت را معرفی می‌کنیم و حتی آن پایگاه از این موضوع اطلاعی ندارد)

خرید کتاب از سایت آدینه بوک

کامران گنجی
کامران گنجی

من کامران گنجی هستم ، مربی و مدرس دوره‌های افزایش اعتماد به نفس و غلبه بر خجالت و کمرویی و در این وبسایت قصد دارم جدید‌ترین و به روز ترین مباحث آموزش مهارت‌های افزایش اعتماد به نفس و غلبه بر خجالت و کمرویی را با شما به اشتراک بگذارم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :